تحقق صدرصدی بودجه عمرانی شهرداری ارکواز + گزارش تصویری

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. تحقق صدرصدی بودجه عمرانی شهرداری ارکواز + گزارش تصویری

تحقق صدرصدی بودجه عمرانی شهرداری ارکواز  + گزارش تصویریندای زاگرس – ملکشاهی سرزمین اسطوره های حماسه ساز همچون نگینی درخشان در آسمان این مرز پر گوهر در اعصار مختلف می‌درخشید و همواره سرآمد ادب، فرهنگ و هنر بوده و هست.

ایران اسلامی همواره رشادت و ایثار غیور مردان دروازه بهشت در ۸ سال نبرد حق علیه باطل و همچنین مطاوعت از امر ولی امر مسلمین در حفاظت و حراست از کیان اسلام در جبهه ها را بیاد خواهد داشت و ملکشاهی به عنوان سرزمین سروهای استوار شهره گشته است.

مهدی تارک دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران -ژئوتکنیک دارای سوابق اجرایی، دبیری کمیسیون ماده صد و هفتاد‌ و هفت، کارشناس معماری و شهرسازی شهرداری، ریاست اداره عمران و شهرسازی شهرداری، مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ملکشاهی، سرپرستی کارگاه پروژه فیبر نوری مسیر کرمانشاه به همدان و مسئول پروژه های عمرانی شهرداری ارکواز ملکشاهی بوده است.

تارک با سابقه‌ای بیست ساله در شهرداری ملکشاهی که با چنته‌ای پر از تجربیات در حیطه مدیریت شهری وارد این عرصه شده تمام تلاش خود را به کار بسته است.

شهردار ارکواز ضمن تبریک به مناسبت چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: خدمت به مردم عبادت است و هر زمان که آرامش و آسایش شهروندان ملکشاهی تأمین شد، یعنی به اهداف خود رسیده ایم.

در مدت حضور مهدی تارک به منظور ارائه خدمات و ایجاد محیط شهری زیبا و آرام با پویایی و شادابی شهروندان در قالب طرح ها و پروژه های متعدد عمرانی، خدماتی و زیباسازی، دستاوردهایی به منصه ظهور رسیده است.

مؤثرترین و پایدارترین برنامه برای مدیریت شهری، نظام محله محوری است که شهردار ارکواز به این موضوع واقف هستند، توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح شهر خواسته و حق تمام شهروندان در تمام مناطق و محلات شهر می‌باشد، تغییر نگاه بودجه‌ای و توزیع عادلانه یکی از مطالبات مردمی از مدیریت شهری است و نظام مند نمودن این مهم می‌تواند اثرگذاری و نمود مثبتی داشته باشد.

بزرگترین مرکز خدماتی در شهرهای کشور شهرداری ها هستند که خدمات متنوعی را به شهروندان خود ارائه می دهند و از این منظر جزو پر ارباب رجوع ترین سازمان های دهنده‌ی خدمات محسوب می شوند.

حضور در کنار مردمانی فهیم و صبور که رنج دوران دیده اند اما پای آرمان‌هایشان با اقتدار ایستاده‌اند انگیزه و مسئولیت ما را دو چندان می‌کند؛ مردمی که قطعا تلاش صادقانه را از کم کاری ها به خوبی تشخیص میدهند.

خانواده شهرداری ارکواز با وجود تمام موانع پیش‌رو و محدودیت های مالی و فراز و نشیب های اقتصادی که در این مسیر برای همه شهرداری های کشور وجود داشت، تمام تلاش خود را برای اعتلای نام ارکواز و تحقق اهداف خود به کار بست و با همدلی تمامی ارکان این مجموعه در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان گام برداشت.

شهردار ارکواز معتقد است در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار، اقدامات فرهنگی نقش مهم و کلیدی دارند و توجه به داشته‌های فرهنگی شهری چون ارکواز ضرورتی انکارناپذیر است.

* اقدامات عمرانی،خدماتی و زیرساختی:

بی‌تردید مجموعه مدیریت شهری ارکواز نیز همچون شهروندان نیاز به بهبود کیفیت آسفالت معابر شهر را احساس می‌کند و به همین منظور و در راستای کاهش هزینه ها و تسریع امور و به روزرسانی تجهیزات آن در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امروز شهرداری ارکواز با به روز رسانی تجهیزات کارخانه آسفالت خود و سایر اقداماتی که در این حوزه انجام گرفته است، ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تن آسفالت در روز را دارد که بیش از دو برابر نیاز روزانه مناطق است.

تارک عنوان کرد: جذب میلگرد و سیمان از طریق بنیاد علوی و تهیه دال بتنی و پوشش ۶۵ متر سیل‌بند محله خوشنام و اجرای آن همراه با خاکریزی دو طرف سیل‌بند به ارزش ۸ میلیارد ریال، بلوار ولیعصر(عج)، پل ارتباطی محله کاظم بگ به بان باباخان، محله دارب آباد با اعتبار ۳۵میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی گفت: جذب ۵۳۰ تن قیر رایانه ای از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور از محل اعتبارات بند«ز» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و اجرای بیش از ۲۸۰۰۰ متر مربع آسفالت کوچه و خیابان های سطح شهر ارکواز و ذخیره بالغ بر ۳۰۰ تن از قیر مذکور به منظور ادامه آسفالت معابر سطح شهر پس از مساعد شدن شرایط جوی در دست اقدام است.

شهردار ارکواز با بیان جذب یکصد و بیست تن قیر از طریق بنیاد علوی اذعان کرد: اجرای روکش آسفالت بلوارهای امام (ره)، ولیعصر، شهید مطهری با استفاده از قیر مذکور به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و همچنین رفع معظلات و عقب ماندگی های خُرد عمرانی در فصل پاییز و زمستان از جمله آسفالت خیابان‌های اصلی و معابر از اقدامات انجام گرفته شده است.

* اقدامات فرهنگی و ورزشی

تارک اضافه کرد: با توجه به اینکه بنده خودم از بدنه‌ی شهرداری ارکواز هستم و مشکلات زیادی از گذشته در بحث عمرانی و خدماتی وجود داشته لذا شناخت خوبی از کمبودهای شهر دارم.

وی با بیان اینکه شهرداری را بسان پازلی میبینم که با حضور تک تک معاونت‌ها و شهرداریها معنا و مفهوم پیدا می‌کند گفت: حضور حوزه های مختلف در شورای اداری و بررسی کامل مشکلات و بیان ایده های جدید و قابل عملیاتی شدن می تواند زمینه خدمات رسانی را بیش از پیش فراهم کند.

ایشان با عنایت به اجرای فاز دوم مسیر سلامت علوی(از ساختمان اداری کمیته امداد امام (ره) تا اداره‌ی برق) با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و با مشارکت بنیاد علوی تصریح کرد: موزاییک فرش معابر سطح شهر ارکواز با اعتباری بالغ بر ۷۲۵۰ میلیون ریال نیز انجام‌ گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه پرداخت مطالبات سنواتی شرکت آریا استحکام بنای غرب شرکت شمس، شرکت خدمات کنجانچم، آبادگران مهر اندیش و مختومه نمودن پرونده های حقوقی آنها اظهار کرد: راه اندازی کمیسیون تهاتر،تخصیص، اولویت بندی پروژه های عمرانی به منظور افزایش در آمدزایی شهرداری ارکواز، مدیریت بهینه منابع و عبور از مرحله پرداخت بدهی های گذشته از جمله اقدامات مالی مهم در این مدت بوده است.

وی به تحقق صددرصدی بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: راه اندازی وب سایت شهرداری و‌ تجهیز شهرداری به سیستم نوسازی، عوارض خودرو و درآمد به منظور شفافیت در منابع درآمدی شهرداری طبق نظر سازمان محترم بازرسی استان با اعتبار ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال اجرا شده است.

شهردار از اخذ مجوز برداشت معدن سنگ شکن از طریق اداره صنعت و معدن، امور آب،اداره استاندارد با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال خبرداد و ادامه داد: تجهیز تأسیسات سنگ شکن به سیستم نرم افزار فروش مصالح و ارتقاء سیستم دوربین مدار بسته بصورت دید در شب به منظور کنترل و نظارت دقیق و مستمر به پایان رسیده است.

تارک با اشاره به تلاش برای نزدیک کردن دریافتی پرسنل شهرداری خاطرنشان کرد: پرداخت دیون شرکت آراس آسیا گستر زاگرس «پیمانکار پروژه سیل‌بند محله پل کبود» که از طریق دادگستری اقدام نموده بود و جلب رضایت نامبرده و جلوگیری از اجرای تأخیر و تأدیه و رفع انسداد حساب های شهرداری از نکات قابل ذکر است.

شهردار ارکواز با عنوان جذب یک دستگاه کامیون شیلر حمل زباله مکانیزه «از طریق بنیاد علوی» به منظور ارتقاء کیفیت خدمات شهری به شهروندان به ارزش ۳۵ میلیارد ریال تأکید کرد: تعمیر و تجهیز ماشین آلات و ناوگان عمومی شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

تارک با اشاره به بروز نمودن و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ ابراز کرد: پرداخت قسمتی از محکومیت سنوات گذشته شهرداری در حق صندوق دولت در اجرای شکایت اداره‌ی استاندارد و بخشودگی قسمتی از مبلغ محکومیت و رفع انسداد حساب های شهرداری از جمله این‌ اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه ثبت ۱۳ قطعه از املاک شهرداری و اخذ سند ثبتی آنها و برنامه ریزی در خصوص ثبت باقیمانده این املاک یادآور شد: قرارداد مشارکتی با بنیاد علوی در بحث ساماندهی پارک شهداء و تکمیل نمازخانه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و جذب ۳۰درصد آن و ساماندهی قسمتی از نمازخانه که جذب باقیمانده اعتبار و تکمیل پروژه در دست اقدام است.

شهردار ارکواز با یادآوری پوشش جداول پیاده راه شهید کلانتری با ۱۰۰ عدد دال بتنی و انجام بیس و ساب بیس اذعان داشت: پرداخت قسمتی از کسورات بازنشستگی کارمندان و تکمیل پرونده، مراحل بازنشستگی دو‌ نفر از کارمندان رسمی و همچنین تقسیط و پرداخت قسمتی از مطالبات حق سنوات آنان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیگیری و تکمیل پیاده راه سازی خیابان شهید کلانتری با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات باز آفرینی شهری از طریق اداره کل راه و شهرسازی پایان پذیرفته است.

شهرداری ارکواز تحقق اهداف خود را مرهون مساعدت و همدلی استاندار ایلام، دادستان،معاونت امور عمرانی استانداری ایلام، مدیر کل امور شهری استانداری، سرکار خانم دکتر فلاحی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار جهادی شهرستان ملکشاهی، امام جمعه ملکشاهی، ریاست بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی، مدیران دستگاههای مرتبط، مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری ارکواز و همراهی مردم می‌داند و قدردانی خود را از این عزیزان که در این راه نهایت تعامل و صداقت همگام با شهردار ارکواز و هم مسیر شده‌اند اعلام می کند.

 

فهرست